Kategorie
ŻURAWIE NA PRZYCZEPACH

Koncepcja napędu dźwigów Klaas

Oddzielny silnik diesla lub silnik benzynowy

W zależności od modelu dźwigi na przyczepie Klaas wyposażone są w wydajne silniki diesla lub silniki spalinowe. Oba warianty gwarantują niskie zużycie paliwa dzięki ich optymalnemu zestrojeniu z potrzebami generowania mocy przez pracę dźwigu. Dzięki elektronicznemu systemowi pomiaru ilości paliwa, stan paliwa jest w sposób ciągły i dokładny wyświetlany operatorowi na wyświetlaczy zdalnego sterowania.

Napęd hybrydowy

Model K23-33 TSR oraz model K400 mogą zostać opcjonalnie doposażone w napęd hybrydowy. Oznacza to, że w dodatku do spalinowego silnika diesla, który używany jest wówczas przy krótkich pracach lub miejscach o utrudnionym dostępie do energii elektrycznej, przyczepa wyposażona jest w silnik elektryczny zasilany przez gniazdo o napięciu 400 V i natężeniu 32 A. Dźwig z silnika spalinowego nie emituje praktycznie w ogóle hałasu oraz żadnych spalin a przy tym jego praca jest kosztowo efektywna. Zintegrowana falownik fazowy zapewnia wymagany kierunek obrotów silnika. Silnik elektryczny jest montowany i demontowany bez użycia narzędzi w celu transportu przyczepy w ruchu drogowym – tak, aby nie została przekroczona dopuszczalna masa całkowita przyczepy